فروشگاه اینترنتی کلیک
0 محصولات نمایش سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

رویه‌های بازگرداندن کالا

رضایت شما مشتری عزیز همیشه جزو اولویت های اصلی کلیک بوده و برای جلب حداکثری این رضایت و اطمینان خاطر شما قوانینی را در خصوص بازگرداندن کالا وضع کرده ایم که امیدواریم با آن موافقت کامل داشته باشید و رعایت نمائید.

با توجه به گستردگی گروه‌های کالای ارایه شده و همچنین خوراکی بودن اکثر کالای ارسالی در کلیک، کلیه محصولاتی که باید از نظر فیزیکی سالم به دست مصرف کننده برسند ، دارای ضمانت سلامت فیزیکی هستند و مشمول ۷ روز مهلت تست و بازگشت کالا نمی‌شوند. بدیهی است در صورت مشاهده مغایرت در مشخصات و یا عدم سلامت فیزیکی این گونه کالاها باید حداکثر تا ۲۴ ساعت پس از تحویل به واحد خدمات پس از فروش کلیک اطلاع داده شود تا اقدامات مقتضی صورت گیرد.

کالاهای خوراکی و بطور خاص تولیدات و فرآورده های کنجدی به لحاظ حفظ سلامت شما و همچنین حفظ اصول و پروتکل های بهداشتی مخصوصا در این ایام بیماری و ویروس کرونا دارای سخت ترین شرایط تولید ، بسته بندی و ارسال از جانب مراجع زیربط از جمله سازمان بهداشت غذا و دارو ، اماکن و امور صنفی و سایر مراجع مرتبط در این حوزه بوده و قاعدتا پذیرفتن و عودت کالا در این حوزه بسیار سختگیرانه و یا حتی دور از انتظار خواهد بود پس لازم است ضمن اطمینان خاطر خود از کالای مورد نیاز خود و همچنین بررسی های قبلی در این خصوص از جمله حالات این مواد قبل ، بعد و حین استفاده و همچنین دیگر مواردی که لازم است بررسی شده تا رفع ابهام شود اطمینان کامل را بیابید ولی این مطلب به معنی حذف خدمات پس از فروش این حوزه نمی باشد و در صورت نیاز به مشاوره و یا رفع ابهام میتوانید با کارشناسان ما موضوع خود را مطرح نمائید ، برای سایر محصولاتی که نیاز به مهلت تست دارند ، کلیک ۷ روز فرصت برای بازگشت درنظر گرفته است.

شرایط استفاده از ۷ روز ضمانت بازگشت کالا :

۱- اگر کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وب سایت مغایرت داشته باشد:

این تفاوت ظرف مدت ۲۴ ساعت کاری باید به کلیک اطلاع داده شود. در صورتی که این تفاوت از روی جعبه ( رنگ ، مشخصات فنی و … ) قابل تشخیص باشد ، کالا باید بدون استفاده و به صورت پلمپ به کلیک بازگردانده شود در صورت باز شدن پلمپ یا استفاده از کالا امکان رسیدگی به درخواست مشتری وجود ندارد.

کارشناسان بخش فنی کلیک ظرف مدت ۷۲ ساعت از دریافت کالا به بررسی تفاوت پرداخته و در صورت تایید کارشناس مربوطه ، در صورت موجود بودن ، کالا برای مشتری تعویض می گردد و یا مبلغ آن به مشتری گرامی بازگردانده می شود. در صورت عدم تایید کارشناسان نیز کالا برای مشتری پس فرستاده می شود.

۲- وجود ایراد یا اشکال فنی در کالای خریداری شده :

اشکال و یا ایراد فنی باید حداکثر تا ۲۴ ساعت کاری پس از دریافت کالا ، به کلیک اطلاع داده شود. این سرویس اشکال‏‏‌های فنی  و ظاهری ( شامل : شکستگی ، خط و خش و مانند آن روی بدنه کالا و قطعات تزئینی ) که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود ، را شامل نمی‏‏‌شود. استفاده نادرست پس از تحویل کالا مواردی مانند حمل و نقل و جابجایی ، نصب و راه اندازی ، تنظیمات ، کاربرد غیر معمول ، نگهداری و استفاده‌ی غیر و متفاوت با توصیه سازنده کالا ( قید شده در دفترچه راهنمای کالا ) را شامل می‌شود.

پس از دریافت و پذیرش کالا توسط کلیک ، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری ، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش ، بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت کاری زمان خواهد برد. لازم به ذکر است کالاهایی که دارای ضمانت نامه می باشند در صورتی که اشکال ذکر شده توسط مشتری اشکالات فنی باشند ، می بایست برای استفاده از ضمانت نامه موجود به مرکز خدمات پس از فروش شرکت مربوطه ارسال گردد.

۳- کالای خریداری شده ، آسیب دیدگی یا ایراد فیزیکی و ظاهری داشته باشد :

– آسیب‏‏ یا ایراد فیزیکی باید حداکثر طی ۲۴ ساعت کاری پس از دریافت کالا ، به خدمات پس از فروش کلیک از طریق تلفن و یا ایمیل اطلاع داده شود.

لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود. استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به کلیک بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات ، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.

کارشناسان فنی ظرف مدت ۷۲ ساعت از دریافت کالا به بررسی ایراد پرداخته و در صورت تایید کارشناس مربوطه ، در صورت موجود بودن ، کالا برای مشتری تعویض می گردد و یا مبلغ آن به مشتری گرامی بازگردانده می شود. در صورت عدم تایید کارشناسان نیز کالا برای مشتری پس فرستاده می شود.

 

۴- اگر در اثر حمل و نقل ، آسیب دیدگی ایجاد شده باشد :

در صورتی که آسیب قبل از تحویل گرفتن بسته قابل مشاهده باشد ، مشتری می تواند از تحویل گرفتن بسته خودداری نماید تا کالا برای بررسی و ارسال مجدد به کلیک مرجوع شود.

از آنجا که تمامی کالاها بصورت استاندارد در کلیک بسته بندی می شود و تحویل به موسسات حمل و نقل معتبر می شود ، هرگونه آسیب در حمل و نقل به عهده ی موسسه حمل و نقل کننده می باشد و کلیک تنها در صورت تایید شرکت حمل و نقل کننده خسارت را جبران می نماید.

کالای آسیب دیده باید به همان شکلی که مشتری تحویل گرفته است به همراه همه ی متعلقات و لوازم جانبی به انضمام صورت جلسه شرکت حمل و نقل کننده به کلیک ارسال شود.

کارشناسان فنی ظرف مدت ۷۲ ساعت از دریافت این گونه کالاها به بررسی ایراد پرداخته و در صورت تایید کارشناس مربوطه ، کالا برای مشتری تعویض می گردد. لازم به ذکر است که در غیر این صورت ، هزینه برگشت کالا به کلیک از مبلغ پرداختی که شامل هزینه ارسال + مجموع مبلغ کالا و یا کالاهای فاکتور می باشد ، کسر و مابقی این مبلغ به حساب مشتری مسترد می گردد.

کالا را چطور برای کلیک ارسال کنم؟

  لطفاً قبل از هر اقدامی با کارشناسان پشتیبانی تماس بگیرید.

–  از ارسال کالا بدون هماهنگی با خدمات پس از فروش کلیک جداً ، خودداری نمایید.

– در صورت خرید لوازم الکترونیکی همچون موبایل و غیره برای ارسال ، باید کالا به ‏خوبی بسته بندی شود و لوازم جانبی و همه اقلام همراه مانند کابل – ریموت – باطری – دفترچه راهنما – کارت گارانتی – کارت بیمه – بند –  قطعات بسته بندی و … به همراه کالای اصلی ارسال شود.

–  برچسب زدن یا نوشتن توضیحات ، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن ، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. (در صورت لزوم ، توضیحات خود را پشت فاکتور خرید یا قطعه کاغذ جداگانه‌ای بنویسید.)

–  فاکتور همراه کالا ارسال شود و پشت آن اشکال مشاهده شده را بنویسید. اگر کالا هدیه بوده و فاکتور به درخواست خریدار ، همراه سفارش ارسال نشده باشد ، از پیش فاکتور ایمیل شده ، پرینت بگیرید یا اینکه کد سفارش و مشخصات خرید خود را روی کاغذ جداگانه‌ای بنویسید.

–  اگر ساکن شهرستان اردکان هستید ، برای هماهنگی ارسال پیک برای تحویل گرفتن کالا ، با پشتیبانی کلیک تماس بگیرید و در صورتی که ساکن سایر شهرهای کشور هستید ، برای بازگرداندن کالا ابتدا با پشتیبانی کلیک تماس بگیرید و مطابق راهنمایی کارشناسان پشتیبانی ، کالا را ارسال نمایید.

–  کالای خریداری شده را داخل پاکت و یا کارتن جداگانه‌ای قرار دهید و از نوشتن آدرس یا هر مورد دیگری روی بسته یا جعبه اصلی خودداری کنید.

محاسبه هزینه ارسال :

–  اگر ایراد فنی ، وجود مغایرت فنی یا فیزیکی یا آسیب دیدگی ظاهری ، به تایید کارشناسان خدمات پس از فروش کلیک برسد ، هزینه‌های ارسال به عهده ما می باشد و هزینه انجام شده جهت بازگرداندن کالا به حساب خریدار واریز می گردد.

–  در صورت انصراف از خرید  یا تایید نشدن ایراد و مغایرت توسط کارشناسان ، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا ، به عهده مشتری می باشد.

چگونگی روند رسیدگی به درخواست مشتری پس از رسیدن و دریافت کالا توسط خدمات پس از فروش :

– کارشناسان خدمات پس از فروش کلیک ایراد های اعلام شده توسط مشتری را بررسی و کنترل می‌‏کنند. اگر ایراد ، مغایرت یا آسیب دیدگی توسط کارشناسان تایید شود ، کالا تعویض و یا مشکل آن برطرف خواهد شد و یا مشتری می‌تواند کالای خود را با مدل دیگری جایگزین کند. لازم به ذکر است که تعویض کالا منوط و مشروط به موجود بودن کالا در انبار است. اگر در زمان رسیدگی و طی مراحل تست کارشناسی و اقدامات لازم برای تعویض کالا ، موجودی آن به اتمام برسد ؛ کلیک بنا به انتخاب مشتری کالای دیگری را برای ایشان ارسال می‌کند و یا وجه کالای مرجوعی را به حساب مشتری واریز می‌کند. بدیهی است که در صورت انتخاب کالای دیگر ، تفاوت قیمت کالای جدید با کالای مرجوعی ( مبلغ درج شده در فاکتور ) محاسبه و قبل از ارسال تسویه می‌شود. برای کالای گران‌تر ، مشتری تفاوت را پرداخت می‌کند و برای کالای ارزان‌تر ، تفاوت را به حساب مشتری واریز می‌کند.

–  اتمام موجودی کالا در مراحل تعویض و مرجوعی ، به هیچ عنوان حقی را برای مشتری ایجاد نمی‌کند و کلیک در قبال تهیه همان کالا هیچ‌گونه تعهدی نداشته و فقط تعهد بازپرداخت وجه کالا  ( درج شده در فاکتور ) به حساب مشتری را می‌پذیرد.

–  پس از دریافت و پذیرش کالا توسط کلیک ، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری ، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش ، بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت کاری زمان خواهد برد.

همچنین برای رفع ایراد بین ۱۰ الی ۲۰ روز بسته به نوع خدمات شرکت ضمانت کننده زمان خواهد برد.

–  کارشناسان فنی خدمات پس از فروش برای تست محصولات ، ملزم به رعایت استانداردها و دستورالعمل‌ها و رویه‌های ابلاغ شده توسط شرکت‌های تولیدکننده و یا نمایندگی‌های مجاز محصولات و کالاهای ارائه شده در کلیک هستند ، لذا علیرغم تصور آن‌که تست کالا (حتی برای ایرادهای خیلی آشکار) می‌تواند خیلی سریع انجام شود ، ولی در عمل رعایت رویه‌های تست زمان‌بر است و در مواردی نیاز به هماهنگی با نمایندگی‌های مجاز آن کالا دارد. به همین علت زمان اعلام نظر کارشناسی برای تعویض کالا ۲۴ الی ۴۸ ساعت در نظر گرفته شده است ، ولی خدمات پس از فروش تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا سرعت تست و کارشناسی را افزایش داده و در کوتاه ترین زمان ممکن به نیاز مشتریان محترم پاسخ دهد.

–  از هنگامی که وضعیت کالا در واحد خدمات پس از فروش ، مشخص شود ، اگر نیاز به استرداد وجه باشد ، حداکثر تا ۲۴ ساعت کاری مبلغ به حساب مشتری واریز خواهد شد.

مواردی که شامل شرایط عودت نمی شود :

الف ) باز کردن پلمپ دستگاه و یا مواد خوراکی به هر علت

ب ) مهم ترین نکته این است که بعضی از مشتریان به اشتباه فکر می کنند که اگر تا ۷ روز از خرید کالا نگذشته باشد ، می توانند کالای خود را بدون دلیل فنی عودت دهند ، در حالی که مسئولیت انصراف از خرید با کلیک نمی باشد. صرفا کالاها با شرایط ذکر شده در بالا قابل برگشت یا تعویض می باشند . لذا قبل از خرید کاملا مطمئن شده و  سپس خرید خود را انجام دهید.

ج ) در مورد صفحات نمایش از قبیل لپ تاپ ، مانیتور و … نیز تا ۵ پیکسل سوخته از صفحه نمایش شامل ضمانت نمی شود.

-درصورت تایید کارشناسان فنی و پشتیبانی کلیک به عودت وجه ، مشتری حتما باید از طریق ایمیل ثبت نام شده اطلاع رسانی کرده و شماره شبای بانکی را فقط به نام خود اعلام نماید.

ملاک عمل و اقدام ، نظر کارشناسان فنی پشتیبانی و خدمات پس از فروش این مجموعه می باشد.

جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. در غیر اینصورت از ما بپرسید، ما همیشه به سوالاتتون جواب می‌دهیم.
شرایط کسب امتیاز از طریق ثبت نظر چیست؟
شما می توانید پس از دریافت سفارش، نظر خود را در رابطه با محصول خریداری شده در ایران کالا بنویسید. پس از تایید نظر شما توسط کارشناسان ایران کالا، امتیاز برای شما ثبت می‌شود.تا قبل از تایید نظر امتیاز شما در قسمت تاریخچه بخش امتیازات در صف نمایش داده میشود.
چرا بایستی در حساب کاربری شماره کارت ثبت کنم؟
در صورتی که از خرید خود منصرف شوید ایران کالا در کمترین زمان ممکن مبلغ را به شماره کارت شما برگشت می دهد. مهم است که شماره کارت به نام مالک حساب کاربری ثبت داشته باشید
چرا بایستی در حساب کاربری آدرس ایمیل ثبت کنم؟
کلیه مکاتبات ایران کالا با آدرس ایمیل شما انجام می شود.